Lopod 4,2 Il n'y pas de "pressostat" d'essence qui dise quelque chose au calculateur voir schémas électrique que j'ai posté, la régulation de la pression d'essence est purement mécanique et se fait par le régulateur de pression en bout rampe.
pour dépanner tu as 2 solutions :
étudier la revue technique, la procédure de démarrage, vérifier la valeur des capteurs, les schémas électrique, établir a quelle étape ça ne fonctionne pas remplacer/réparer la/les pièces incriminée
compter sur le hasard d'une proposition de quelqu'un qui avec de la chance ou de la maîtrise technique te fera le bon diagnostique ça peut durer longtemps.
Faut il encore que le problème soit bien énoncé.
ton titre par exemple suppose que tu as déjà déterminé que l'allumage était en cause, de ce que je comprends tu as un problème de mise en route sans savoir d’où ça vient; donc si tu fourni des informations erronées tu risque d'avoir des réponses ne correspondant pas à ton problème.
Tout ceci dans le seul but de t'aider
Voici don la procédure de démarrage d'un 4.0L 1993-1995
Ignition Switch On {Engine Off) Mode
When the ignition switch activates the fuel injection system, the following actions occur:
1. The PCM determines atmospheric air pressure from the MAP sensor input to
determine basic fuel strategy.
2. The PCM monitors the engine coolant temperature sensor and throttle position
sensor input. The PCM modifies fuel strategy based on this input.
3. The PCM pre-positions the idle air control motor.
When the key is in the "on" position and the engine is not running (zero rpm), the auto shutdown
relay and fuel pump relay are not energized. Therefore, voltage is not supplied to the fuel pump,
ignition coil, and fuel injectors.
Engine Start-Up Mode- This is an open loop mode. The following actions occur when the starter
motor is engaged:
1. The auto shutdown and fuel pump relays are energized . If the PCM does not
receive the camshaft and crankshaft signals within approximately three seconds,
these relays are de-energized.
2 The PCM energizes all fuel injectors until it determines cra'nkshaft positiqn from the
camshaft and crankshaft signals. The PCM determines crankshaft position within
one engine revolution. After the crankshaft position has been determined, the
PCM energizes the fuel injectors in sequence. The PCM adjusts the injector pulse
width and synchronizes the fuel injectors by controlling the fuel injectors' ground
paths.
3 Once the engine idles within 64 rpm of its target engine spee.d 1 the PCM compares
the current MAP sensor value with the value received during the ignition switch on
(zero rpm) mode. Adiagnostictrouble code is written to PCMmemoryifaminimum
difference between the two values is not found.
Once the auto shutdown and fuel pump relays have been energized, the PCM determines the fuel
injector pulse width based on the following:
engine coolant temperature
manifold absolute pressure
intake air temperature
eng ine revolutions
The PCM determines the spark advance based on the following:
engine coolant temperature
crankshaft position
camshaft position
intake air temperature
manifold absolute pressure
throttle position
Avec cette procédure, le schémas électrique tu as toutes les cartes en main pour trouver ta panne
Voici un lien vers le pdf du "powertrain diagnostic procédure" dont sont extraites les info ci-dessus